Tilitykset
Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin tilityksistä, kun sinulla on maksuliikennesopimus Nayax Europe UAB:n kanssa ja käytät Nayaxia maksunvälittäjänä.
UKK - Nayax tilitykset
Kuka maksaa tilityksen?
Tilityksen maksaa se taho kenen kanssa olet tehnyt maksuliikennesopimuksen.
Jos olet tehnyt sopimuksen Nayaxin kanssa, tilityksen maksaja on Nayax Europe UAB.
Milloin Nayax tilittää maksupäätteen myynnit?
Nayax tilittää kuluvan kuukauden maksupäätemyynnit aina seuraavan kuukauden 15. päivä.
Mikäli olet sopinut Nayaxin kanssa tiheämmästä tilitysvälistä, tilitys suoritetaan sovitun aikataulun mukaisesti.
Milloin Nayax lähettää tilitysraportin?
Nayax lähettää tilitysraportin sähköpostitse tilityksen yhteydessä. Raportti voi saapua sähköpostiisi muutaman päivän ennen tai jälkeen varsinaisen tilityspäivän.
Nayax tilitysraportin lähettäjänä on osoite: ilfinancesupport@nayax.com
En ole saanut tilitysraporttia, mistä saan sen?
Voit hakea tilitysraportteja Nayax Finace Reports -portaalista.
Kirjautumista varten sähköpostiosoitteesi tulee olla rekisteröity Nayaxin järjestelmään ja liitettynä yrityksen Nayax-kauppiastiliin. Lisäksi tarvitset Nayax-kauppiastilisi operaattoritunnuksen eli operaattori ID:n.
Tilitietomme ovat muuttuneet. Minne ilmoitan muutoksesta?
Tilitietojen päivittämiseksi, tulee Nayax Financelle toimittaa enintään kolme (3) kuukautta vanha tiliote tai muu vastaava pankin myöntämä dokumentti, joka osoittaa pankkitilin kuuluvan asiakasorganisaatiolle.
Tiliotteessa tulee näkyä:
- Pankin logo / nimi
- Tilinhaltijan nimi (organisaation nimi)
- IBAN ja BIC/SWIFT
- URL-osoite, jos kyseessä on näyttökaappaus verkkopankista
Tiliotteessa ei tarvitse näkyä tilitapahtumia, ja ne voi peittää dokumentista. Voit toimittaa tiliotteen myös EBS tukeen: tuki@ebsdigital.fi, joka välittää sen eteenpäin Nayaxille.
HUOM! Tilinumeron vaihto varmistetaan myös puhelimitse. Puhelun aikana sinulta kysytään uuden pankkitilin kuusi (6) viimeistä numeroa (IBAN). Tämä on osa Nayaxin sisäisiä ja SOX-vaatimusten (Sarbanes-Oxley-laki) mukaisia varmennusprosesseja.
Puhelun voi vaihtoehtoisesti tehdä myös EBS Digitalin kanssa, jolloin puhelu nauhoitetaan varmennusta varten.
Haluamme vaihtaa tilitysraporttien vastaanottajaa. Minne ilmoitan asiasta?
Tilitysraporttien vastaanottajan tietojen muutokset tulee ilmoittaa Nayax Financelle. Tiketin avaamista varten sinun tulee tietää operaattoritunnuksesi. Valitse tiketin aiheeksi: Change account details ja Change of a contact details.
Voit myös pyytää EBS tukea tekemään muutoksen: tuki@ebsdigital.fi
Voitteko toimittaa tilitysraportin suoraan kirjanpitäjälle?
Kyllä, Nayax voi toimittaa tilitysraportin suoraan kirjanpitäjälle.
Ilmoita kirjanpitäjän sähköpostiosoite Nayax Financelle. Tiketin avaamista varten sinun tulee tietää operaattoritunnuksesi. Valitse tiketin aiheeksi: Change account details ja Change of a contact details.
Voit myös pyytää EBS tukea tekemään ilmoituksen: tuki@ebsdigital.fi
Onko tilitysraporteilla ALV-erittely?
Nayax ei käsittele lainkaan arvonlisäveroa tilityksissä, joten niitä ei ole tilitysraporteista.
Onko tilitysraporteilla laitekohtainen erittely?
Kyllä. Mikäli operaattorin käytössä on useampi Nayax-maksupääte, on raportilla myös laitekohtainen tilityserittely.